Deze wilde muis werd aangekondigd als een moderne variatie op het klassieke wilde-muis-concept en werd toegevoegd voor het 120-jarig jubileum van het park. Gröna Lund investeerde destijds 30 miljoen Zweedse kronen in de nieuwigheid wat neerkwam op meer dan drie miljoen euro. De achtbaan is een ontwerp van Werner Stengel en Wendelin Stückl. Deze achtbaangoden vlochten kunstig 430 meter coastertrack doorheen
Jetline én maakten daarbij gebruik van reeds bestaande supports. Het ontwerpen van een geschikte layout was zo uitdagend dat Werner Stengel initieel weigerde om mee te werken aan het project. De Wild Mouse werd gebouwd door Gerstlauer. Het resultaat is een gezellige achbaanrit die al het goeds van een standaard kermis-wild-mouse brengt zonder te vervelen met de daarmee gepaard gaande tot in den treure gekopiëerde lay out. De layout heeft twee doeleinden:
Ten eerste wil men de coasterervaring verrijken door sensationeel langsheen verscheidene attracties te rijden.
Ten tweede wilde men op een klein oppervlak een attractie toevoegen, zonder andere reeds bestaande attracties te verwijderen.
Oorspronkelijk was er sprake van een station dat gethematiseerd zou worden als 'een kleurrijk kasteel geïnspireerd op oude luna parken en de Spaanse grootmeester-architect Gaudi.' In het uiteindelijke muis-en-kaas-thema vinden we daar weinig van terug. Hoewel het eerste idee wellicht mooier was geweest, past het tweede meer bij het goofy-karakter van het park. Op 1 april 2018 kondigde het park bijvoorbeeld met een foto op sociale media aan dat de originele paarse trackkleur ingeruild was voor geel, wat velen deed geloven dat het om een grap ging, terwijl de kleurwissel effectief had plaatsgevonden. Het park kondigde eerder op vergelijkbare wijze de bouw van zijn vrije-val-attractie
Ikaros aan.